22 Μαΐου 2011

“Persona Non Grata” ο Lars Von Trier από τις Κάννες λόγω φιλοναζιστικών σχολίων

image

Μια μουντή, σχεδόν βαρετή συνέντευξη τύπου στο φεστιβάλ των Καννών, μετατράπηκε ξαφνικά σε σκάνδαλο πρώτου βαθμού.

Κατά τη διάρκεια της press conference του Lars Von Trier στο φεστιβάλ των Καννών με την ευκαιρία της προβολής της νέα του ταινίας “Melancholia”, ο Δανός σκηνοθέτης έκανε τα παρακάτω σχόλια:

«Για πολύ καιρό πίστευα ότι ήμουν εβραίος και ήμουν ευτυχισμένος που ήμουν εβραίος. Ύστερα ανακάλυψα ότι ήμουν στην πραγματικότητα ναζί. Η οικογένειά μου προέρχεται από τη Γερμανία. Και αυτό μου έδωσε και κάποια ικανοποίηση. Τι να πω; Καταλαβαίνω τον Χίτλερ. Συμπάσχω μαζί του. Δεν εννοώ ότι είμαι υπέρ του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και δεν είμαι κατά των Εβραίων. Στην πραγματικότητα είμαι πολύ υπέρ τους. Όλων των Εβραίων. Καλά, το Ισραήλ είναι μπελάς»

Και μετά από λίγο κατέληξε «Πώς να το πω αυτό; ΟΚ. Είμαι ναζί»

Οι παραπάνω δηλώσεις σήκωσαν όπως είναι φυσικό, θύελλα διαμαρτυριών. Μπορεί σχεδόν σε κάθε του συνέντευξη να προκαλεί με τη συμπεριφορά και τα λεγόμενά του αλλά μάλλον αυτή τη φορά θα αναγκαστεί να υποστεί και τις συνέπειες.

Λίγο αργότερα προσπάθησε να ανασκευάσει τα λεγόμενά του δηλώνοντας «Αν πλήγωσα κάποιον με τα λόγια μου, ζητάω πραγματικά συγγνώμη. Δεν είμαι αντισημίτης, ούτε ρατσιστής και ούτε φυσικά Ναζί».

image

Όπως ήταν λογικό, τα παραπάνω δε μείωσαν τις αντιδράσεις με τον Δανό δημιουργό να αποβάλλεται και επίσημα από το φεστιβάλ και να χαρακτηρίζεται ανεπιθύμητος. Η ανακοίνωση που βγήκε αναφέρει «Το διοικητικό συμβούλιο εκφράζει τη λύπη του που αυτή η διοργάνωση χρησιμοποιήθηκε από τον Lars von Trier για να εκφραστούν σχόλια που είναι απαράδεκτα, ανυπόφορα και αντίθετα με τα ιδανικά της ανθρωπιάς και της γενναιοδωρίας που διατρέχουν την ίδια την ύπαρξη του φεστιβάλ. Το διοικητικό συμβούλιο καταδικάζει σθεναρά αυτά τα σχόλια και χαρακτηρίζει τον Lars von Trier persona non grata (ανεπιθύμητο πρόσωπο) στο Φεστιβάλ των Καννών, με άμεση ισχύ».

Παρ’όλ’αυτά όμως, η ταινία του παραμένει στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ και μάλιστα με ιδιαίτερα καλές, μέχρι στιγμής, κριτικές. Σε περίπτωση πάντως που κερδίσει κάποιο βραβείο, ο Trier δε θα έχει τη δυνατότητα να το παραλάβει.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης, ανακοίνωσε ότι η επόμενή του ταινία θα είναι πορνογραφικού περιεχομένου και θα έχει για πρωταγωνίστρια την Kirsten Dunst, κάτι που μάλλον πέρασε στα «ψιλά».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails