13 Μαΐου 2011

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια σε λήθαργο, η διεθνής κινηματογραφική αγορά φαίνεται να ξυπνάει στις φετινές Κάννες.

image

Αέρας ανανέωσης πνέει κάτω από το Γαλλικό ουρανό, σε τέτοιο βαθμό που οι υπεύθυνοι πωλήσεων των μεγάλων εταιριών παραγωγής δίνουν το πράσινο φως σε νέες ταινίες τους ώστε να βρουν διανομή στις διεθνείς αίθουσες πριν την αμερικάνικη αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα “πόλεμο” προσφορών.

Αλλά, όσο η διεθνείς υπερπαραγωγές κάνουν πρεμιέρα στις Κάννες αντίθετες στη γενική ύφεση, σε άλλες αγορές του εξωτερικού η συρρίκνωση συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς.

Στις φετινές Κάννες συμβαίνει το θετικό παράδοξο: “Τα επίπεδα των παραγωγών δεν έχουν επιστρέψει στα αντίστοιχα πέντε χρόνων πριν, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν πολύ περισσότερες σημαντικές ταινίες στην αγορά σε σχέση με μερικά χρόνια πριν”, δήλωσε ο Olivier Courson, γενικός διευθυντής της StudioCanal που αυτή τη περίοδο προμοτάρει το The Last Photograph με πιθανούς πρωταγωνιστές του Christian Bale και Sean Penn. “Οι παραγωγές βλέπουν τις απαιτήσεις της αγοράς και στρέφονται σε πιο λογικά budgets”.

image

Ναι, μπορεί στις Κάννες να “ψωνίζονται” μεγάλες παραγωγές όπως το Cloud Atlas της Focus Features, το Cobra των γαλλικών Onyx Films και Studio 37, τα Pompeii και Tarzan 3D της Summit, με πολύ μεγάλα, άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, budget και μάλιστα να βρίσκουν ενδιαφερόμενους πριν καν ανοίξει η αγορά, όμως το κυρίως πιάτο της αγοράς θα είναι ταινίες όπως το Unknown ή το Source Code με budget μόλις 32 και 35 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.

Η Focus Features ήρθα στις Κάννες με το βαρύ πυροβολικό Cloud Atlas αλλά και με το Hyde Park on Hudson και τον Bill Murray στο ρόλο του Franklin Roosevelt. “Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τους προϋπολογισμούς των ταινιών που παράγουμε”, δήλωσε η Alison Thompson, εκπρόσωπος της Focus. “Η παγκόσμια αξία των ταινιών έχει κατρακυλήσει. Αν και εξαρτάται από χώρα σε χώρα, η αγορά των DVD βρίσκεται σε πτώση (σ.σ. με τρανό παράδειγμα την Ελληνική), και η τηλεόραση αυτοεπαναπροσδιορίζεται. Όλοι μας γινόμαστε πιο συντηρητικοί”.

Η Lionsgate International ήρθε με το Great Hope Springs, ένα πολυσυζητημένο κωμικό δράμα με τους Meryl Streep και Steve Carell, να κοστολογείται γύρω στα 40-60 εκ. δολάρια αλλά και με το low-budget horror, Nurse 3D. “Έχουμε ακόμα τα προβλήματά μας, αλλά μοιάζει επιτέλους να ξαναστεκόμαστε στα πόδια μας”, δήλωσε η Helen Lee Kim, αντιπρόσωπος της Lionsgate. “Πρέπει να φερθείς πολύ έξυπνα ως προς το τι σκοπεύεις να κάνει αλλά και πόσο θέλεις να το κάνεις”.

image

Η σχετικά νέα IM Global, έφερε προς πώληση το νέο θρίλερ του James Wan (δημιουργού του Saw) Spectre, με budget λιγότερο από 10 εκ δολάρια, αλλά και το πιο mainstream The Last Days of American Crime με τον Sam Worthington, ενώ η FilmNation ήρθε στην αγορά των Καννών με το The Brothers Grimm: Snow White του Tarsem Singh και το αγαπημένο του φετινού Sudance, Take Shelter.

O Vincent Maraval της Wild Bunch, εκπρόσωπος των νέων ταινιών των Ken Loach, Abel Ferrara και Nicolas Winding Refn, δήλωσε, “οι προϋπολογισμοί έχουν πάρει την κατιούσα σε όλο το κόσμο εκτός των χωρών όπου υπάρχουν πολλές επιδοτήσεις και νομικές υποχρεώσεις για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς. - Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία".

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails