19 Μαρτίου 2011

The Rite [Η Τελετή] review

image

Εδώ και δεκαετίες οι ταινίες με εξορκισμούς εξιτάρουν το κοινό, ενώ τα τελευταία χρόνια και μετά την επιτυχία του Emily Rose, το είδος μοιάζει αναγεννημένο. Το The Rite, είναι η νέα ταινία του Mikael Håfström, σκηνοθέτη του 1408, που εκ πρώτης όψεως δε μοιάζει να έχει να μας προσφέρει κάτι καινούριο, αλλά έχει το μεγάλο ατού της παρουσίας του Anthony Hopkins. Φτάνει όμως αυτό;

Ο Michael Kovak είναι ένας τυπικός νεαρός φοιτητής που όμως έχει την ατυχία να είναι γιος νεκροθάφτη. Το επάγγελμα πάει από γενιά σε γενιά και θεωρείται σχεδόν ιερό για την οικογένεια. Η σχέση με τον πατέρα του είναι μονίμως τεταμένες, και φτάνει η στιγμή που ο Michael πρέπει να συνεχίσει στα βήματα του πατέρα, κάτι που φυσικά δεν επιθυμεί, έτσι διαλέγει την μοναδική εναλλακτική για να μη κοπεί η πατρική επιχορήγηση, την ιεροσύνη. Η ιερατική σχολή είναι απλά μια διέξοδος και όχι αυτοσκοπός του Michael που, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άπιστος, είναι σίγουρα σκεπτικιστής στα θέματα της θρησκείας. Οι σπουδές τελειώνουν με τον Michael να αριστεύει και να είναι έτοιμος να αποσυρθεί αφού ποτέ δεν ήταν σκοπός του να γίνει ιερέας αλλά και χωρίς να έχει μια εναλλακτική. Ο πάτερ Matthew του προτείνει να παρακολουθήσει ένα σεμινάριο εξορκιστών που θα διεξαχθεί στη Ρώμη με σκοπό να εκπαιδεύσει νέους εξορκιστές. Εκεί, μέσω του δασκάλου πάτερ Xavier, έρχεται σε επαφή με τον πάτερ Lucas Trevant, έναν Ουαλό βετεράνο εξορκιστή με ιδιαιτέρως ανορθόδοξες μεθόδους και με σχεδόν τον ίδιο σκεπτικισμό με τον Michael. Ο πάτερ Lucas αναλαμβάνει να “εκπαιδεύσει” αλλά και να πείσει τον Michael για την παρουσία του διαβόλου.

image

Όσο έγραφα τη παραπάνω παράγραφο, είχα πρόβλημα να βρω που σταματάει η ιστορία και που ξεκινάν τα spoilers, που θα έπρεπε να σταματήσω. Δυστυχώς το The Rite είναι μια ταινία που βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φινάλε της. Όλη η διάρκειά της είναι διεκπαιρεωτική, υπάρχει μόνο για να φτάσει στο μοναδικό σκοπό και στόχο του δημιουργού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η ταινία να μοιάζει σαν μια μεγάλη εισαγωγή, δεν έχει ups and downs στην έντασή της, αφού ουσιαστικά δεν έχει ένταση, και απλά περιμένεις να αρχίσει κάτι ενδιαφέρον. Όμως και καθαρά σεναριακά έχει πολλά προβλήματα αφού σε όλη τη διάρκεια προσπαθούσε να πείσει τον πρωταγωνιστή, και κατ’ επέκταση τον θεατή, για την παρουσία του διαβόλου και παρά τις πάμπολλες μαϊμουδιές δεν τα κατάφερε ποτέ. Ο θρησκευτικός σκεπτικισμός του Lucas ενώ ταυτόχρονα είναι ο πιο επιτυχημένος εξορκιστής και ο χαρακτήρας της δημοσιογράφου Angeline που μοιάζει να μπήκε τσόντα αφού δεν έχει κανέναν λόγο παρουσίας είναι μόνο μερικά από τα πολλά μειονεκτήματα του σεναρίου που δύσκολα μπορείς να τα παραβλέψεις.

Η ταινία απλά δεν είναι τρομακτική, ούτε καν ανατριχιαστική και για ένα θρίλερ αυτό σίγουρα δεν είναι καλό σημάδι. Δεν έχει υποβλητική ατμόσφαιρα ακόμα και κατά τη διάρκεια των εξορκισμών, ακόμα και του τελευταίου. Το μοναδικό στοιχείο της ταινίας που προκαλεί κάποιου είδους ένταση στη ταινία είναι έντεκα νότες. Έντεκα νότες που μπορούν να θεωρηθούν ως το μουσικό θέμα της ταινίας που επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα με διαφορετική ένταση και χρώμα. Είναι δυστυχώς οι μοναδικές στιγμές που αυξάνονται οι ελπίδες μας ότι κάτι καλύτερο θα επακολουθήσει αλλά δυστυχώς διαψευδόμαστε πανηγυρικά. Όσο για τις ερμηνείες και την πολυσυζητημένη επιστροφή του Hopkins στα θρίλερ και το πόσο καλός λένε ότι είναι, εγώ αυτό δεν το είδα. Εγώ είδα τον άγνωστο πιτσιρικά πρωταγωνιστή Colin O'Donoghue να κλέβει τη παράσταση στα 5/6 της ταινίας και μόνο στο τέλος να βλέπουμε τον Hopkins που όλοι περιμέναμε.

image

Το The Rite αποτυγχάνει σκηνοθετικά, σεναριακά και υποκριτικά. Αποτυγχάνει να μας τρομάξει, να μας υποβάλλει και το μόνο που καταφέρνει είναι να είμαστε σίγουροι ότι ο μόνος λόγος που ο Hopkins υπέγραψε να συμμετέχει στη ταινία είναι ο τελικός εξορκισμός. Μη χάσετε το χρόνο σας, απλά δεν αξίζει.

4/10

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails